گل پسر ما پرهامگل پسر ما پرهام، تا این لحظه: 14 سال و 9 ماه سن داره

حرفهای بابایی (پرهام و بابائیش )

اولین برف پاییزی

1390/8/25 14:44
نویسنده : بابا محسن
1,316 بازدید
اشتراک گذاری

من که سنی ندارم ، بابام هم یادش نمیاد این موقع سال همچین برف سنگینی اومده باشه ولی هرچه بود موجبات سرگرمی و شادی پرهام شده بود ! دیدن سقوط دونه های درشت برف از آسمون خب واقعا لذت بخشه - توی یک فرصت کوتاه که مامانی خونه نبود ، مقداری برف آوردم تو اتاق و پرهام وقتی دید شبیه بستنی سرد و سفیده هوس کرد ازش بخوره ! ولی وقتی دید بی مزه اس پشیمون شد ! رغبتی برای دست زدن به برف نشون نمیداد ولی از شکل پذیری و کم کم آب شدن و ناپدید شدنش خوشش میومد - راستش هوا خیلی سرد بود و نمیشد زیر بارش برف ، بازی کرد اما اگه خدا بخواد معمولا تا عید چندتا برف اینجوری میاد و آدم برفی و عکس و سرسره بازی و ... در راهه !

این عکس هم برای خالی نبودن عریضه ! و کاملا بی ریط به متن بالا !

وقتی پرهام با دیگران حرف میزنه طبیعتا اونا بیشتر حرفاشو متوجه نمیشن ولی من و مامانی کاملا میفهمیم چی میگه و اینم از اون حس های شیرینه که باید باشی تا بفهمی کجاش شیرینه ! عینک

می رسم خونه پرهام مثل همیشه هرکجا باشه میاد استقبالم میگه " تَلام ... اَسه نَباتی " ترجمه = سلام خسته نباشی - بعد خودش ادامه میده " دَلامَت باتی " ترجمه = سلامت باشی !

در ادامه " دَفتی آر بول بیاری ؟" ( رفتی سرکار پول بیاری ) " ببینم‌" بعد اول دست ، بعد سرش میره تو جیب پیرهنم ! " اوو " " اوجائه " بیدم ماآنی " ( کو ؟ کجاست ؟که بدم مامانی ) و الی آخر ... این نمایش هر روز اجرا میشه !

با خودم میگم خدا چقدر حوصله  به پدر و مادر میده ! این همه کارهای تکراری !آخ  هر روز روزی ده ها بار = با آجرهای اسباب بازی برج درست کن پرهام داغونش کنه ! توی دفتر نقاشی روزی چند تا گربه و گاو و ماه و خورشید و ... بکش بعد پرهام ورق میزنه به یک صفحه سفید میرسه خونسرد میگه " آآآآب بٍتٍش " ( گاو بکش ) منتظر

! هر شب چند بار پرهام منو میکشونه توی اتاقش به یک بهانه کودکانه ! سر سفره چند بار میگه "بابا نَمَت " ( نمک ) من میگم یکذره بسه و پرهام الکی دستشو با نمکدون تکون میده نمکا پخش میشه تو سفره مامانی چشم غره که چرا من نمکدون رو دادم دست پرهام و پرهامم میخنده و میگه " زیاد بوتوری دلت بوپی میشه ! " ( زیاد بخوری دلت درد میگیره ) بعدش میگه " بابا آب " یک لقمه غذا دوباره " بابا آب "  و دوباره ها دوباره ها ...!

نمیدونم منم کوچیک بودم اینجوری بودم واقعا ؟!!! ولی سعی میکنم همیشه هم برای پرهام و مامانی هم برای پدر و مادرم حوصله به خرج بدم . مطمئنم ضرری نداره لبخند

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (24)

فرشته مامان امين رضا
26 آبان 90 7:57
سلام بابائي

"خوش به حالتون" كه برف بازي مي كنين وبرف مياد ماكه فعلا محروميم وسوز وسرماش براي ماست وبرفش وبازيش براي شما
(حسوديم شد)
ميگم بابائي يدونه كتاب ازحرفاي پرهام باترجمه يا زيرنويس بنويسين وچاپ بفرمائين بدين خدمت فاميل تا شما وماماني مجبورنشين هي ترجمه كنين فكركنم به صرفه تره ها!
صبر وحوصله ازخصائص والبته وظايف پدرومادراست كه بايد بااين وروجكها حوصله كنن وبالطبع ماهم خودمون همينجوري بزرگ شديم ميگين نه از پدرومادرتون سوال بفرمائين متوجه ميشين كه اونها صبورتروپرحوصله تربودن.
عكسم خيلي خوشگله بااين سه چرخه.ببوسين اين گل پسره شيرين زبونو

"خوش به حال خودتون " که مجبور نمیشین ساعتها برفهای توی کوچه را پارو کنین که ماشینتون را برسونید به خیابون اصلی !
می ترسم سوال کنم ...ولش کن گذشته ها گذشته !
مامان آرین
26 آبان 90 9:13
قربون این پسر بامزه برم. آفرین بابای با حوصله
مامان علي خوشتيپ
27 آبان 90 9:46
الهيييييي
چه عكس نازي
به جاي ما هم برف بازي كنيد
ماشاالله به پسر شيرين زبون.خوشم مياد هواي مامانشو داره(بابت پولا ميگم)


بعله !
مامان اسراواسما
27 آبان 90 14:49
سلام خسته نباشین از برف بازی!پرهام جونو ببوسینعکسش هم خیلی خوبه ماشالله خدا حفظش کنه

سلامت باشین ...
بابای زهرا کوچولو
27 آبان 90 16:47
سلام بابا محسن عزیز.دوباره شکسته نفسی.مگه یادتون نیست انروزهای قدیم که با دایناسور مسافرت میرفتیم برام تعریف کردی که وسط تابستون برف امد .که من گفتم .شاید چون تقویم اختراع نشده اشتباه میکنی و زمستان بوده حالا......................ودوباره که مامان پرهام را دک کردی تا شیطونی بکنید به حساب پرهام .............و از حالا تا....من را درگیر کردی که کجاش شیرینه و چقدر شیرینتر است و بازهم حالا..................امان از تربیت مامانها که اول سلام و بعد پول بیاری و مهمتر باید تقدیم مامان بشود ................خیلی حرف زدم

سلام - بازم تا دیر وقت نشستی فیلم تخیلی دیدی !
پرهام نمیذاره من شیطونی کنم !!!! خیالت راحت !
اول به دستات نگاه میکنن بعد منتظرن سلام کنی بعد میگه پرهام اینم بابات دیگه دست از سر من بردار ...!!!!
هستی
27 آبان 90 19:17
سلام داداشی
مطلب زیبایی بود خیلیییییییییییی
شما که معرفتت بیشتر از اینا بود چرا نیستی چرا بهم سر نمی زنی ؟
پرهام را ببوس


سلام -
میدونم کمتر سر میزنم ولی بی معرفتی نکردم آبجی ...
Rahro
27 آبان 90 22:39
خدایا...!
حواســـت هست...؟؟؟
صـــدای هق هق گریـــه هایم...از گلویـــی می آید که تو از رگـــش به مـــن نزدیکتـــری...!


سلام
اول از همه پرهام جونم رو ببوسید و اجازه بدید حسابی برف بازی کنه نگران نباشید سرما نمیخوره ان شاالله بزارید خوش باشه

و اینکه بابایی پرهام چه قالب قشنگی گذاشتید خیلیییییییییییییییییییییییی زیباست

سلام
ما هم که کوچیک بودیم عاشق برف بازی بودیم اصلا احساس سرما نمیکردیم ...
فرشته مامان امين رضا
28 آبان 90 10:29
سلام بابائي

اينروزا ظاهرا سرتون شلوغه وسعادت نداريم خدمت برسيم.شايدم ميان وفرصت كامنت گذاشتن ندارين.
بهرحال انجام وظيفه بود جهت اطلاع از آپ جديد.گرچه اميدي نيست

سلام - درست فرمودین - چند روز تهران بودم ...
خواهش میکنم- حتما میام خدمتتون
مامان آريا
28 آبان 90 15:25
خاله قربون اين پسر شيرين زبون برم من
اين تكرار ها خسته كننده كه نمي شن هيچ تازه هر روز براي مادر پدر ها شيرين تر از ديروز هم مي شن

ناگفته نماند که هرروز بهتر از دیروز میشن و کارای جدیدتر و همین شیرینترش میکنه .
مامان امیرناز
28 آبان 90 20:03
سلام خوش بحالتون که برف میاد دلم واسه دیدن برف تنگ شده خوب برف بازی کن پسر ناز

سلام- خیلی خوش اومدین .
بابای زهرا
29 آبان 90 15:59
سلام پدر و پسر شیطون کجایید

سلام . کمبود وقت داریم ...!
مامان ماهان
29 آبان 90 16:50
واااااااااااااااایزچه لغت نامه باحالی خیلی خوشم اومد دستتون درد نکنه که اینقدر قشنگ نوشتین خدا حفظش کنه بووووووووووس برای پرهام جون
دکمه
30 آبان 90 14:28
چه پسر نازی! ایشالا زنده باشه!!!!
Rahro
30 آبان 90 18:21
بعضی وقتا دلت می خواد دستات رو بزاری زیر چونت چشم تو چشم خدا بشی زل بزنی و بهش بگی ..... که چی مثلا ؟؟؟
مامان پارسا جون
30 آبان 90 20:34
سلام خوبین؟ خدا پرهام جونو واستون نگه داره خیلی گله
ثبت خاطرات کودکی
30 آبان 90 20:51
زودی با این هواپیما بیا...آپم،دیر نکنیااااااااااا
__________________________________________________
_______________1¶¶¶_______________________________
________________1¶¶¶¶_____________________________
_________________1¶¶¶¶¶¶¶¶¶§______________________
_ثبت خاطرات ________1¶¶¶¶¶_____________زندگی _______
___________________1¶¶¶¶¶¶________________________
_____________________¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶1_________________
_____________________§¶¶¶¶¶¶¶_____________________
_§¶¶§_________________¶¶¶¶¶¶¶¶¶___________________
__¶¶¶¶1_________¶¶¶¶¶_§¶¶¶¶¶¶¶¶¶__________________
___¶¶¶¶¶___1§§¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶§¶¶¶¶¶¶¶§§______
__1¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶علیرضاجون¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶§_
___¶¶¶¶¶______1¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶§________________
__¶¶¶¶___________¶¶¶1_¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶__________________
_¶¶¶__________________¶¶¶¶¶¶¶¶____________________
_____________________¶¶¶¶¶¶¶¶_____________________
____________________¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶1_________________
___________________¶¶¶¶¶¶1________________________
__________________¶¶¶¶¶¶1§§1______________________
_________________¶¶¶¶¶___11_______________________
_منتظرم _______¶¶¶¶1_______________با تشکر از شما_____
_______________¶¶¶¶______________________________


با سلام.چقدر شیرین زبونی می کنه براتون...قربونش برم من


به هواپیما اعتماد ندارم ! پیاده میام خدمتتون !
معصومه عمه پرهام
1 آذر 90 13:12
حرفهای پرهام جون رو که میخوندم قبل از اینکه معنی شونو بخونم به این فکر میکردم که منظورش چی بوده گل پسری
بعضی جاهاش واقعا سخت بود... خسته نباشین

حرف زدن ما هم داره شبیه پرهام میشه !
مامانی طاها
2 آذر 90 0:44
سلام طاها هم مثل پرهامه وقتی باباییش اومد خونه میگه ییااااااام(سلام) و بعدش میگه بابا کاپش و جیبی در(یعنی کاپشن و جورابتو در بیار) البته به مقوله پول در آوردن بابا هنوز نرسیده که فکر کنم چیز بدی نیست یه کم هوای مامانشو داشته باشه باید روش کار کنم
منا مامان یسنا
2 آذر 90 12:54
سلام به باباییه مهربونه پرهام.من عاشق اسم پرهامم.صبروحوصلتون رو ایولا میگم.من کارشناس روانشناسی هستم کمکی بخواین در خدمتتم.وبلاگتون بسیار زیباست

سلام- به وبلاگ ماخوش اومدین
خیلی از آشناییتون خوشحالیم - چشم حتما مزاحم میشیم
مامان آرین
3 آذر 90 10:21
بچه ها بیاین ساندویچ

هوراااااا
مامان محمدجان
3 آذر 90 11:25
خیلی بامزه صحبت میکنه خدا حفظش کنه@}
بابامحسن شما که فرشته نبودین کودکی بچه ها کپی بچگی های خودمونه
اینجاست که آدم قدر پدر و مادرش رو بیش از پیش میدونه

فرشته ها مامان بابا ندارن ؟ نمیدونستم !
باور کنین کپی ما نیستن . البته شاید چون ما چندتا بچه توی خونه بودیم فرصت نمیکردن با هممون بازی کنن - به هر حال قبول دارم واقعا زحمت کشیدن
مامان محمدجان
4 آذر 90 21:20
سلام بابایی
منظورم این بود که ما هم شیطنتای کودکی رو داشتیم و مثه فرشته(نماد ارومی) نبودیم صحبتم راجع به پدر و مادر فرشته ها نبود


سلام
از اول منظورتون را گرفتم واسه مزاح بود اما باور کنید شیطنت من کمتر بوده - خودم یادمه!
بلبل
5 بهمن 90 16:57